måndag 25 februari 2013

Man är bara en människa

Kvällsmacka slutade jag med 1997. Det var då jag tog tag i mitt "syndiga" liv och kvällsmackan var det första jag slutade med. Inte en kalori efter kl 18.00 hette regeln som jag så framgångsrikt följde.

Typiska löparsemlor
Kvällsmacka äter jag fortfarande inte. Det är bara att kolla min smärta kropp så förstår vem som helst att jag inte ljuger om det. Däremot är det en helt annan sak med en "löparmacka". Dagar som den här då jag sprungit en hyfsad runda måste jag återställa någon slags balans i kroppen, och det är då jag kommit på det här med "löparmacka" som, trots att den äts så här på kvällen, är något helt annat än en kvällsmacka.

Så nu erkänner jag att jag har klämt en löparmacka, ja faktiskt två, och det är alltså något helt annat än kvällsmackor.

Och i morgon är det semmeltisdag, då lurar jag lite lätt på en löparsemla, det har jag väl tjänat in efter dagens löparrunda.      

1 kommentar:

  1. Räknar jag rätt är det här inlägg 32 av 100, en tredjedel av utmaningen 100 blogginlägg på 100 dagar är avklarad alltså.

    SvaraRadera