onsdag 20 februari 2013

Jag har Quincys autograf

Bilden lånad från Vlt:s nostalgisite
Det var ett fint musikprogram på TV igår, en hyllning till Quincy Jones som blir 80 i dagarna. Grattis!

Han var stor redan på 60-talet då han spelade med sitt storband i Västerås Folkets Park och visst fick jag hans autograf! Jag undrar om dom inte tom spelade dansmusik på dansbanan som skymtar i bakgrunden på bilden. Oj, vad man saknar Folkets Park och alla världsartister som turnerade här på somrarna! Autgrafblocket från den där kvällen visar att det var många andra världsmusiker i Västerås den där kvällen: Phil Woods, Benny Bailey, Jerome Richardson m.fl.


Jag har en massa andra världsnamn i autografblocket också, vilka minnen när jag bläddrar igenom blocket: Bengt Nilsson, höjdhopp, Tumba, Gert Fredriksson (kanot) och alla lokala idrottsmän, fotboll, bandy, ishockey och friidrott var det mest.



Och Ingemar Johansson! Han var nybliven europamästare när jag fick hans autograf men efter VM-titeln blev den här autografen ännu finare.

Undrar om ungdomarna jagar autografer längre. Inte som vi gjorde en gång i tiden tror jag, man kommer nog inte vare sig artisterna eller idrottsstjärnorna så nära längre. Jag ska fråga mina ungdomar om dom har ett autografblock..        

      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar