tisdag 19 februari 2013

Vårt tredje hem

Lägg märke till löpsteget
Det är kanske en lätt överdrift, men vi håller till mycket på gymmet, Margareta och jag. Vi kom just hem därifrån. Det här är lite som ett reklaminlägg.


Förmiddagarna där är oftast lugna. Badet är reserverat för skolungar på förmiddagarna så där är det rätt livligt och på gymmet är det också en del ungdomar, skollediga studenter, men mest är det lite äldre som vi så det är en rätt soft stämning där.

Alltid får jag samma skåp
Det är det förresten på hela anläggningen där man känner igen var och varannan som tränar där. Lite slitet kanske, men alltid träffar man någon  från spinninggruppen där och man växlar ofta några ord med städpersonalen också. Redskapen är inte av allra senaste modell, men dom fungerar lika bra som på nyare, trendigare gym    

179 kr i månaden kostar det att träna på Actic i Västerås med tillgång varje dag till ett gym på fem minuters avstånd hemifrån, vilken lyx! Ja, vi har två andra gym också att välja på om vi vill ha variation.

I yngre år var jag väldig motståndare till gym, men man kan väl ändra sig, alla borde träna på gym tycker jag nu. Men det var lättare att få tid när jag jobbade. Då har man ju mer regelbundna vanor och en träningstimme före eller efter jobbet var lätt att lägga in.
Trähytterna från 50-talet håller stilen

Nu har det allt varit lite ensidig träning för mig ett tag, nästan bara spinning och löpning. Jag ska allt prioritera styrketräningen också ett tag, men det har jag tänkt så länge, varför kommer jag aldrig till skott. Margareta har varit duktig med det och hon får ett nytt program på torsdag, jag kör med mitt gamla jag fick för fem år sen eller så då jag började på Actic.

Alltför många av mina bekanta säger att det räcker med en promenad för att hålla igång, men det gör det inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar