måndag 11 februari 2013

Usch ska det aldrig sluta snöa

I början på vintern är det rätt kul med snön. Tom att skotta vägen i Stentorpet var kul de första 2-3 gångerna. Jag skottar för hand med skyffel och svetten rinner och ryggen värker men det är skoj ändå. Men nu har jag allt tröttnat.

Vi borde ta en tur till Sala nu, det är säkert 15-20 cm djup snö där på vägen och fåglarna har varit utan mat ett par veckor, men jag har ingen lust. Och gångvägarna här runt oss på Karlsdal i Västerås borde också skottas, men våra snöskottare verkar inte heller ha någon lust att skotta längre. Likadant var det ute på Erikslund nu på förmiddan och inte heller vid Coop Extra på Björnövägen, det verkar vara slutskottat för i år.

Det här var ett lite gnälligt blogginlägg, men får betraktas som ett rent undantag. Jag hör normalt inte till gnällspikarna som bara ser något negativt i allt, men idag kände jag mig bara så himla trött på snön.

Kan det ha med min evighetsförkylning att göra också att det känns lite tungt? Det kanske känns bättre redan i morgon då jag ska lyssna på ett intressant föredrag om kultur.

Jovisst, jag struntar i snön för dagen, men vi får väl ta en Salatur och skotta av vägen när vi känner för det igen. Småfåglarna måste ju ha sin mat.                  
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar