lördag 9 februari 2013

Man måste hämta andan ibland

Vi har ofta rätt tufft tempo. Förresten vem har inte det nuförtiden, men vi är ju pensionärer med rätt att slappa. Och man orkar inte lika mycket som förr. 

Men senaste veckorna har det gått för runt med fotboll och föreläsningar toppat av hosta och feber för mig, jag vet inte hur Margareta gör som aldrig blir sjuk. Men tur är väl det, hoppas det håller i sig för henne! Och nu är nog det värsta över för mig, både uppgifter vi tagit på oss att göra och mina förkylningar. 80% av hostan är över, och resten ska väck den här helgen!

Så nej - idag gör vi ingenting! En promenad ner till stan för att bära hem lite mat, det är allt.

Harrys onyttiga burgare
"Ska vi äta ute på stan i kväll" frågade jag just Margareta. Jag blev akut sugen på en onyttig hamburgare på Harrys. Det har blivit lite tradition för oss att gå dit när det är lite utemat "på studs", gott och lite onyttigt, men det är lite lyx att kunna avstå också, så det blev en Rain-check idag.

Nu blir det en promenad, sen kanske tom en tupplur på eftermiddan, det unnar vi oss inte så ofta!



 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar