onsdag 13 februari 2013

Tjugonde raka inlägget idag

Utmaningen #blogg100 rullar på, minst en blogg om dagen i 100 dagar, och än har jag inte missat en enda gång. Kanske kvalititen på inläggen om möjligt är sämre än någonsin tidigare, men här är det kvantiteten som prioriteras, 20 avklarade, 80 kvar.

Eftersom det är onsdag idag måste jag framhålla min spinninggrupp som just idag noterade ett rekord. 3,5 - 4  år tror jag att jag har varit med i den här gruppen och bara en handfull gubbar har varit med längre än jag, och den här dagen var nog första gången samtliga cyklar var upptagna, 27 cyklar! Oftast är vi runt 20 deltagare, men idag var det fullt, så det är tur att vi måste boka en cykel i förväg för att vara säker på en plats.

Stig ska till Teneriffa o La Gomera,
några andra åker till Gran Canaria 
Idag hade Bengt glömt att boka så han lämnade sin cykel direkt till mig när jag kom, men som tur var hittade han en ledig cykel längst bak, annars är det bara att tacka för sig om man glömt förboka. Advokaten slutade i gruppen när man skulle börja förboka, han vägrar Internet, men han hade kunnat få hjälp i receptionen. Nu blev det väl nån sorts princip - synd, advokaten var trevlig med en massa värmlandsskrönor.

Idag pratade vi först sjukdomar, förkylning och hosta har vi haft allihopa den här vintern. Sen blev det resor, många sticker iväg nu till södern - Kanarieöarna är populärast. Vi gubbar har ingen lust att åka så mycket längre bort, Kanarieöarna räcker.              

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar