måndag 28 april 2014

Dagens två suckar

Jag är alltför ofta likadan själv, men jag brukar mörka när jag är dålig att ta till mig information.

Information var jobbig förr, det vet alla som kämpat i föreningar. Vika informationsbrev och skriva adresser, stämpla "Föreningsbrev" och så iväg till brevlådan. Man satt halva natten ibland. Och när breven var klara och postade hade man alltid glömt en viktig information eller i värsta fall skrivit ett felaktigt datum. Men det var då det. Nu har vi hemsidor, och Facebook och epost, men ändå kan det gå trögt med informationen.             

På hemsidan står det: "Bussen går klockan si och så från busstationen", men för säkerhets skull blev det informerat muntligt också. Första frågan kom inom sekunder: "Går bussen härifrån lokalen?" "Nej från busstationen!" Suck! 

Jaja, muntlig info kan jag missa jag också med tankarna åt nåt annat håll, men då brukar jag mörka och teaterviska till den som sitter bredvid. 

Efter lite annan info kom en annan fråga. "Just det står på hemsidan, har ni inte läst det på hemsidan?" Dagens andra suck kom när en stor del, (en majoritet?) av församlingen unisont utbrast "Näää!"

För att uppmuntra till att aktivt använda vår hemsida och vår information på Facebook hade vi en infoträff härom veckan, men glest besökt och "Näää"-gänget var förstås inte med.

Så information är fortfarande svårt.  Ett par suckar blev det i dag men det blir nog bra med tiden. Om jag inte gett upp innan dess.

#blogg100 nr 59   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar