torsdag 17 april 2014

Lögastrand börjar ta form

Vilken joggingbana!  
På årets hittills skönaste joggingrunda hamnade jag passande nog mot slutet på stans finaste joggingstråk längs med Mälaren och kunde kolla in bygget av vårt nya bad i Västerås, Lögastrand.

Det ser kanonfint ut, tänk om man hade haft tillgång till nåt sånt här som grabb. Ja, nu var ju inte baden på Björnön eller "Joberg" så dumma heller och dit fick man lite cykelmotion på köpet, men ändå... På Lögastrand blir det fina Beachvollybanor med läktare för publik, lekplatser och stora gräsytor och generösa utrymmen på trädäck och bryggor vid vattnet, det här såg riktigt riktigt fint ut! Här kommer det att vara fullt med folk fina sommardagar.

En ny bro är snart klar
Och så har vi det nya badet vid Gäddeholm och Björnöbadet får också en upprustning i år. Skulle klimatförändringen fortsätta kan vi i alla fall svalka oss på många ställen i Mälaren.

En fråga som upprör känslorna på insändarsidorna är om det ska finnas palmer eller inte där vid badet. Ja, inte planterade förstås, i krukor som tas in för vinterförvaring under vintern i så fall men det är illa nog för en del. Men jag promenerar gärna där i sommar under palmerna. Invigning lördagen den 7:e juni, men tyvärr är jag upptagen just den dagen för en viktig angelägenhet som jag precis hinner kommentera här innan Utsiktsbloggen stänger ner den 8:e juni.

Och i badet 
Nu hoppas jag bara att slitaget på Lögastrand kommer att hålla sig inom rimliga gränser. Det är klart att det kommer att vara gott om ungdomar där under sommarkvällarna och sommarnätterna också, och det sliter förstås. Trädäcken och bryggor får väl sina märken, bara det håller sig inom rimliga gränser. Jag håller tummarna! Lögastrand såg fint ut.

#blogg100 nr 48

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar