onsdag 30 april 2014

Träning är bästa medicinen mot ryggont!

Det säger jag jämt, och nu har det hänt igen.

Träna bort ryggont!
Jag har så många exempel. Tex i augusti för 35 år sen. Jag skadade ryggen i badet på Gotland, gick och åmade mig flera veckor med en värkande rygg och jag blev så trött på värken. Så hade vi fest i dansklubben och jag tänkte först tacka nej. Men OK då, och efter att kämpat med den värkande ryggen hela kvällen blev den bara allt bättre och innan kvällens sista dans var ryggvärken borta.

Musarm har jag haft 2-3 gånger. Minns att jag inte kunde lyfta Ellen, 2-3 år då, men samma sak där. Tränar man armen lite lagom fast det gör ont tar det inte lång tid förrän värken försvinner.

När ryggvärken var som värst nån gång sjukskrev jag mig minns jag och blev kvar i sängen, men det var nog dumt det. Jag skulle tränat ryggen i stället.

Margareta har en liknade historia om sin axel som hon sträckte så illa i höstas att hon fick ringa sjukvårdsupplysningen för att få råd. Men med träning på Actic försvann värken.

Och nu har jag ytterst sällan ont i ryggen, men i helgen knäppte ryggen till. Jag lyfte väl fel eller grävde på nåt dumt sätt, minns inte riktigt, men sen gick jag och åmade mig några dar igen.

Och så idag undrade Margareta om jag verkligen kunde ut och springa, men jag gjorde ett försök. Till och med i dom tunna, lätta skorna som inte är så dämpade. Nu ska ryggjäkeln få tänkte jag, och det är märkligt. Redan efter en kvart tänkte jag inte på ryggen och i mål efter en dryg timme var all ryggvärk borta!

V.s.b. som man skrev i skolan när man hade förklarat ett svårt matematiskt problem. Sen kan man ju åka på kirurgiska skador, men det är en annan historia.

#blogg100 nr 61

1 kommentar:


  1. mana grocery male vitality what non perscription male vitality drugs do physicians recommend prime male vitality complex vs six star testosterone booster anthroplex vs super male vitality triple leaf male vitality tea reviews does super male vitality have any calories super male vitality placebo allergic reaction super male vitality male vitality vitamins gnc test x180 super male vitality of super male vitality concentrations super male vitality combinations which should both be taken around 30 minutes before you plan to work out. Vitality RX is a thing that makes war against erectile brokenness, and in addition empowers your quality and sexual longing to be sufficiently made strides. The goliath part about is that you don’t need to take after some odd timetable for taking the supplement. It is definitely not hard to wipe out issues with your associate and raise certainty and dauntlessness by growing testosterone with this trademark thing.
    http://www.cureidea.com/vitality-male-enhancement/

    SvaraRadera