tisdag 15 april 2014

Gamla bloggminnen

Nu när Utsiktsbloggen för varje dag räknas ner fortsätter jag med några gamla blogginlägg från min bloggarkarriär. Ett par inlägg från de allra första veckorna var intressanta.

Redan det 5:e inlägget var mitt mest framgångsrika inlägg. Jag kommenterade en bok och den här lilla texten nedan gav intryck på författarna eller förlaget så att det hamnade på bokens hemsida och gav rätt bra skjuts på besökarantalet till bloggen ett tag och det har jag märkt några andra gånger också när jag kommenterat aktuella böcker. Den här boken har jag läst två gånger, nu tar jag fram den igen. Så här skrev jag:

"Ted Harris & Ann Lagerström berättade i TV om sin bok 'Konsten att leva innerligt' som bygger på Sören Kierkegaards filosofier om att det inte räcker med kunskap, det behövs visdom och innerlighet också för att använda kunskapen. Det där gick jag på som den värsta reklamslogan så nu ska jag ut i boklådorna och leta."

Andra inslag från de första veckorna var en del om min löpning där jag tydligen hade haft en svacka men spottade i nävarna med nya tag. Vi sprang och gick Riks70-loppet den där veckan också, hela klanen var med i tävlingen på nya Avestavägen, minns speciellt Casper, då 10 år, som kom bland de allra första på milen. Sen började jag redan första veckan älta om pensionärsskatten, senare ett ofta återkommande ämne över en orättvisa som vi pensionärer fått för våra synders skull.

Redan efter 10-12 inlägg började jag få en del kommentarer på inläggen, kanske det var enklare då med lite färre bloggar och bloggare. Jag skrev om Einhorns "Snällboken" där jag uppskattade hans sågning av några floskler och även uppskattade några geniala slutord i boken skrev jag i ett av mina allra första inlägg. Det blir till att plocka fram den boken också och läsa om den. Jag blev nyfiken på vad det där geniala slutordet kan ha varit.

Det här var ett urval av några inlägg hösten 2008 och det blev några "javisst ja" när jag scannade igenom den första höstens inlägg. Jag ska fortsätta att scanna och kommentera ett och annat av mina gamla inlägg innan jag slår igen butiken.

#blogg100 nr 46 - 54 kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar