fredag 4 april 2014

Flugan med Selfies

Årets ord 2013 var "Selfie" och nog har jag tagit några selfies, mest på mina fötter kanske men även på min vackra nuna ibland. I veckan tog jag min första gruppselfie.
Produktionsgruppen har roligt på sina möten!

Den ultimata selfiefotografen såg jag i Kobra i onsdags, killen som tagit en selfie VARJE DAG i 15 år tror jag (lite osäker) med genomgående samma ansiktsuttryck och satt ihop bilderna till en 3-minutersfilm på Youtube, vilket genialt projekt! Se hur han åldras 15 år på 3 minuter!

Så har inte jag gjort, men när jag föreslog en Selfie på senaste mötet i Rock Everybody var alla med på det. Kent hade längst armar och fick sköta kameran och så här blev det.

Ta ton till en Cole Porter-melodi:

Oscarsvinnarna gör det, TV-redaktionerna gör det,
Även Barack på Mandelas begravning gör det, Let's do it! Let's take a Selfie!

Man vill ju hänga med och vara modern! Jag kan passa på att visa bilden på Rock Everybody också, bilden som vi ska ha till Facebook, hemsidan och våra affischer :

Men här har man väl med råge passerat Selfie? Groupie? 
  
#blogg100 nr 35
#blogg100öw nr 66

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar