lördag 26 april 2014

Min bästa tid är nu

Rudbecksparken
En sliten  titel men jag kom inte på nåt annat i en hast, jag har kört med den lite väl ofta tidigare också men vi barnvaktar en 3- och en 5-åring nu, då är det inte mycket tid över att tänka, jag kör en gammal repris.

Lite passande också. Med bara en dryg månad kvar av sextio-talet måste man hålla humöret uppe. Ja, jag tycker förstås alltid att "min bästa tid är nu" och det har jag nog alltid gjort i alla tider och det blir nog bra efter 70 också, men nu tänkte jag egentligen mest på det fina vädret.

Svartån
Hemma på gården
Fredagens joggingtur, var inte det "min bästa tid" så säg! Ja, kanske inte mina kilometertider, men en sån här fin vår - "min bästa tid!" Sommarn har kommit till västkusten och är snart här också, det blir väl om möjligt "en ännu bättre bästa tid". Hösten brukar vara rätt skön den också när allt lugnar ner sig, det blir också "min bästa tid" tids nog, och blir det inte alltför  kallt i vinter så blir den tiden rätt bra den också. Eller man kanske kommer  iväg på en solresa, då blir det absolut "min bästa tid"-varning!

Ja, poängen med dom här raderna är väl egentligen bara att vädret har varit ganska fint ett tag och då blir man som härdad svensk lite lätt till sinnes. Min bästa tid är nu!

#blogg100 nr 57

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar