onsdag 16 april 2014

Sova på soffan

Mitt rum i stugan blev upptaget ett par nätter, det blev soffan för mig.

Anything goes!
Hemma i stan sover jag gärna på soffan ibland om det behövs, men det behövs inte så ofta. Det var värre förr när jag snarkade, då blev jag "utkörd" från sovrummet ibland när det var som värst, men med regelbunden motion sover man tystare. Nu är det mest om jag åker på en förkylning som det kan vara skönt att ligga på soffan och hosta för sig själv.

Men i stugan i helgen blev det alltså soffan, Clea och Natan sov över hos oss. Det enda jag ångrar från vår ombyggnad av stugan för några år sen att vi inte såg till att ha några fler fasta sängplatser inne i stugan, åtminstone borde vi haft en bäddsoffa i stället för vår svängda Brunstad-soffa. Men gjort är gjort, och soffan var lite för dyr för att det ska kännas bra att sälja den på Blocket för en tusing och skaffa en bäddsoffa i stället, och nu börjar jag kunna sova riktigt bra på den.

Lite speciellt är det att sova i en kort, svängd soffa. Man får ligga som en banan och hålla sig ganska still, men då går det riktigt bra, och det är tur att jag inte så himla lång. Luftmadrass på golvet går ju bra, eller så har vi en sittkudde som går att vika ut till en riktigt bra sovplats på golvet, men jag håller mig ändå till soffan.

Jag har tom legat skavfötters med nåt av barnbarnen nån gång innan jag tänkte på att det faktiskt går att sova riktigt bra i våran Brunstad. En natt eller två i soffan, nemas problemas!

#blogg100 nr 47                      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar