lördag 25 september 2010

Äntligen ett bra Här är ditt liv

Jag har egentligen tröttnat på dom här programmen, inte var dom som på Lasse Holmqvists tid. Sorry Oldsberg, jag gillar dig men Holmqvist var bättre.

Han hade förmåga att  hitta dom där som hade en unik historia att berätta. Hans program hela 80-talet såg jag ofta och minns fortfarande en del program, Aina Cederblom tex. Äventyrare. Vilket liv hon levde. Och journalisten Cordelia Edvardson minns jag också. Och Marianne Ahrne. Färgstarka kvinnor och det fanns säkert killar också, men det var dom där tre jag spontant kom att tänka på.

Så kom Ingvar Oldsberg, men i hans program har det har ju bara varit skådespelare. Kan ju vara intressant, men man har ju hört dom förut. Sven Wollter - Persbrandt - Kjell Bergqvist. Bra skådespelare, men faktiskt lite lätt ointressant. Dom är ju med jämt. Vi tänkte inte titta i kväll, men vilken tur att vi ändå gjorde det. Lena Maria Klingvall.  

Välkänd i hela Japan, men inte hade jag hört talas om henne. Sångerska, konstnär  och idrottsstjej med ett medfött handikapp, saknar två armar och ett halvt ben, men har i stället en fantasisk utstrålning och en vacker sångröst. Det är sån här människor och levnadsöden man vill se i "Här är ditt liv". Kanon Oldsberg! Du ska få några chanser till. Och Lena Maria ska jag kolla in lite mer, vilken tjej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar