tisdag 28 september 2010

Bra service

Det är fint med affärer som inte krånglar när man vill byta nåt. Det gjorde dom inte på NetOnNet i dag, dom var snälla.

Fint att ha en Lagershop och Internetbutik på promenadavstånd, jag handlar ofta där. I går köpte jag en pryl igår för att skicka musiken trådlöst från datorn till stereon. Jag skulle vilja lyssna på Spotify i hela lägenheten.

Men inte gick det - stereon är för gammal - jag hade inga lediga ingångar att stoppa in nya prylen i, och nån ny stereo är det inte aktuellt att köpa. Men grammofoningången kanske skulle duga, jag testade den.

Ljud blev det, jag kunde tom ana vilken musik jag spelade på datorn, men det var mest brus och oljud, mest lät det som en stenkross eller en dammsugare. Jag försöker alltid öppna nya grejer försiktigt om det går så kartongen inte skadas, och jag hade tur nu, jag fick tillbaka grejerna riktigt bra, det nästan inte syntes att jag hade haft dom igång och testat.

Så nu gick jag tillbaka till NetOnNet och förväntade mig en diskussion om att jag gjort fel eller nåt sån, men dom tog bara tillbaka prylen och gav mig pengar tillbaka 799 kronor. Fint! Jag handlar mer hos NetOnNet.

Och igår fick jag tillbaka mobilen från Telia / Anovo efter en garantireparation. Jag räknade med att dom skulle skylla på fukt och att den behövde skrotas, man har ju hört sånt i Plus tex. Men nejdå - mobilen var fixad perfekt - kanon! Bra service och en nöjd kund.        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar