torsdag 23 september 2010

Kvarteret Igor har öppnat

Jag har varit på en premiär igen. Jag som försökte undvika sånt förr. Satte en ära i att inte ha varit i nya affärer.

Men nu går jag på alla premiärer tror jag, och det fina är att man kan få lite gratis att äta. Clas Ohlson bjöd på Dumle-kola.

Men Kvarteret Igor blev så bra, och jag har nästan sett fram mot att dom skulle öppna hela varuhuset. Jag har min närbutik där längst ner, Coop Konsum, och min favoritbutik högst upp, Clas Ohlson, dom affärerna har varit igång länge. Nu har jag ett 40-tal ytterligare ställen däremellan också, men dom struntade jag i idag. Hade för bråttom.

Jag tjänade en hundring hos Clas O. på lampan jag tänkte köpa förra veckan, vicken flax. Dom hade extrapris idag. Och alla invigningserbjudanden räcker 3-4 dar så jag ska ta en runda till och se om jag kan tjäna ihop lite till.

Att det fanns många matställen var suveränt, men pessimisten i en funderar direkt - kan det bära sig? Jo men det kanske går. Jag kommer säkert att käka rätt ofta därnere i Kvarteret Igor. Åtminstone kommer jag att göra en hel del stödköp av kaffe med dopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar