måndag 27 september 2010

Saliga äro de ordningssamma

Stod det inte så i Bibeln? Jag har för mig det. Tyvärr hör jag inte dit.

Bra mycket av min arbetstid gick åt att springa runt på kontoret och leta efter var jag ställde pärmen. Eller var jag la bästa finpennan. Plånboken letar jag dagligen efter. "Lägg den alltid på samma ställe", säger Margareta. Jaja. "Tulipanaros" kan man ju också säga.

Halva helgen gick åt att leta efter kameran i stugan tills jag antog att den blev kvar hemma i stan. Men nog tog jag väl med den...

Hemma fortsatte letandet på söndagskvällen, men nejdå. Ingen kamera. Jag tänkte nästan åka upp till stugan idag och fortsätta leta där för att slippa fler sarkastiska kommentarer från Margareta. En snilleblixt - påsen med träningsskorna! Det blev inte av att jogga i helgen och där låg den. Frid och fröjd. Nästan.

Vi bor i en väldigt liten lägenhet. Jag skulle bara gå från datorn till badrummet för att snygga till mig lite, 7-8 meter, och på vägen la jag ifrån mig glasögonen. Välkammad och fin skulle jag sen sätta på mig glasögonen, men nu har jag letat flera timmar. Dom är borta. Det är bara att acceptera, det har hänt något övernaturligt, nästan kusligt. Tomtar och troll, kanske några spöken också.

Men när Margareta kommer hem hittar hon väl dom direkt, det brukar vara så.


    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar