fredag 15 maj 2009

ESC 2009 semi 2

Det var mycket svenska anknytningar igår, låtskrivare, sångare och körtjejer, men det var väl inte så upphetsande ändå, nästan lite långtråkigt. Och samma jobbiga programledare.

Hade jag fått rösta så hade det nog blivit Estland. Eller kanske Moldavien. Det var mina favoriter. Eller kanske Azerbajdjan

Men i finalen på lördag röstar jag nog på Frankrike, den verkar rätt bra. Frankrike är ju minst sagt lite stöddigt, men dom håller i alla fall stilen och jag är lite svag för den stilen. Tyskland och Spanien och alltför många andra kör ju på engelska nu, men jag tror aldrig Frankrike skickat ett bidrag på engelska. Bra!

Men allra bäst var pausunderhållningen med folkdans av professionella dansare. Det såg nog bra tanigt ut på den tiden jag själv var med och dansade folkdans.

Annars var morgonens behållning Göran Häggs analys inför EU-valet i SVT:s Gomorronprogram. Han är underhållande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar