onsdag 27 maj 2009

EU-valet är klart


I alla fall för mig, jag har bestämt mig. Och jag har varit rätt seriös den här gången.

Jag gjorde partitestet i Aftonbladet för någon vecka sen och och sossarna vann med 85%. Tvåan fick 76% så det var en klar seger och att det fattades 15% till 100% är rätt OK, då kan ju det partiet fortfarande utvecklas åt rätt håll.

Och i går var jag i valstugan och hämtade broschyrer och en valstuga har jag nog aldrig nånsin besökt vad jag kan minnas. Efter lite läsande, funderande och googlande så har jag fastnat jag för tredjenamnet, Åsa Westlund. Hon verkade duktig i EU-debatten härom veckan och hon kör klimatlinjen - fint! Och hon ger ett sympatiskt intryck också i intervjuer, och det är ju också viktigt.

Så så får det bli och nu ska jag förtidsrösta för jag är nog upptagen den 7:e juni.

Kryssa Åsa Westlund den 7:e juni

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar