torsdag 28 maj 2009

På kurs hos Aktiva Seniorer i Västerås

Programmet för hösten kom ut nu i veckan. Det finns mycket godis där.

Det finns ju mycket fördomar om panschisar som helst borde hålla sig undan i matkön, det har jag också tyckt en gång, men nu är jag själv där, och det är mycket kvar att lära sig.

Och bland våra kurser och studiecirklar finns massor: motion, matlagning och snickerier, vi kan få lära oss om historia: kommunism, nazism, från stålunion till EU mm. Jag har valt att lära mig Jazzhistoria med en av stans jazzprofiler, Claes Tillander, som lärare. Han har träffat så många jazznamn genom åren, det ska bli kul. Kanske blir det en kurs till om jag kommer med.

Och så ska jag själv vara med som lärare på några datakurser så hösten blir aktiv.

Och så är jag med i PRO som också har massor av kurser, tex på folkhögskolan i Gysinge. Det är ju så otroligt fint där, så jag ska kolla deras program. Dom har några bildbehandlingskurser som verkar intressanta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar