tisdag 12 maj 2009

Valfrihet


Ska jag ha byggvaror till Stentorpet har jag bara ett ställe att handla på, det är väl valfrihet det. Helt fritt från val.

Ja, vill jag åka en bit så har jag väl ett par till, men ofta har man ju lite bråttom så det blir oftast den närmaste, och den är rätt bra. Men absolut inte billig. Fast den ingår i en kedja med massor av brädgårdar, byggmarknader och egna sågverk. Och har verksamhet i Estland också. Men dom är duktiga att ta betalt.

När jag kan planera köper jag väl gärna hemma i stan där det är andra priser, åtminstone spik och skruv och sånt, men nu har jag slutat släpa bräder till fritidshuset på taket på bilen även om jag kan tjäna några hundringar. Då är det enklare att låna släpet på lokala brägrårn och betala lite mer men tjäna en massa tid.

Och det är ju bra så länge det finns en brädgård på lilla orten så inte allt bara centraliseras till stora köpcentra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar