måndag 18 maj 2009

Kul med politik

Men jag missade TV-debatten igår - ska man se den på SVT-Play?

Nja, det kommer väl fler debatter, jag kanske nöjer mig med dom, men annars ser jag det mesta sånt här, gärna långtråkiga riksdagsdebatter också. Och blir det lite hett så dom blir osams är det bara kul.

Men efter EU-valet ska det vara tyst ett halvår, det var trist. Då ska ju oppositionen vara snälla mot alliansen mens Reinfeldt är EU-ordförande, och det är klart har har det väl lite väl körigt i höst så jag förstår det, men det betyder väl inte att alla måste vara snälla? Nog får man väl klaga på den orättvisa pensionärsskatten i höst också? Och visst får man väl ha åsikter om hur man ska göra försämringarna för oss pensionärer?

Idag går remisstiden ut för hur mycket pensionerna ska sänkas 1-2-3-4 %. Det finns lite olika bud och förslag. Men oavsett vad regeringen bestämmer vore det klämmigt att ta bort pensionärsskatten, det kommer jag fortsätta att tycka även under borgfreden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar