måndag 4 maj 2009

Små problem, men ändå....

Det kanske är dumt att haka upp sig på småsaker. Men det gör jag ofta ändå.

Etiketterna på mina äpplen tex. Kan jag så väljer jag den sort som inte har etiketter. Namn på produkter kan jag också haka upp mig på. Heter det nåt löjligt, så Nej tack! Och ibland bojkottar jag vissa produkter som haft alltför dum reklam.

Dajm tex åt jag inte på flera år när dom hade haft en väldigt obehaglig annonskampanj, jag åt inte ens glassen, men det var ett tag sen så som tur är, för det är rätt gott.

Det jag irriterade mig på idag var kortautomaten i affären. Varför inte sätta en tejpbit över chip-hålet om det ändå inte fungerar? Och varför inte komma överens om åt vilket håll man ska ha kortet när man drar det själv. Eller i alla fall en lapp. För chansar man så gör man alltid fel.

Men visst finns det större saker att irritera sig på, det tar jag en annan gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar