lördag 2 maj 2009

Jag missade alla majtal

Det blir inte så mycket TV-tittande här på Stentorpet när vi är många här. Möjligen tittar man lite på Disney Channel, eller kanske en bra film som Byggare Bob eller Pelle Svanslös. Och man hinner inte kolla så mycket nyheter.

Men nu i tidiga morgonen kunde jag kolla lite vad dom pratade om i talen på 1:a maj, och det var ju intressant.

Att några blev häcklade är ju inte så konstigt, det händer ju ofta och nu är det ju lite speciellt läge i år. Men att någon kastar saker mot en talare är ju riktigt dumt, det tycker jag inte ens man ska göra mot en som Bush.

Men två saker tyckte jag om. Att man vill förbättra för dom som blir arbetslösa är bra, det kan ju vara en katastrof att bli av med jobbet som det är nu. Och att man vill ta bort pensionärsskatten var tacksamt att höra.

Men jag tvivlar på att det kommer att ske inom min livstid, det gick fort att införa den, men hur ska man få pengar nu till att avskaffa den när det är så mycket annat som är prioriterat? Har alliansen nåt att komma med? Fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar