tisdag 5 maj 2009

Jag känner mig trendig

Igår tänkte jag att det nog är dags att börja runda av det här bloggtramsandet i Utsikt från torpet och i min bildblogg Utsikt från mobilen.

Och idag pratar SVT:s Gomorron Sverige om alla som slutat blogga. Jag känner mig trendig eftersom just nu fler verkar vara inne på samma spår så nu börjar jag gå in för landning.

Så här gör jag:

Jag hade faktiskt en tanke när jag började: Skriv nåt kort på morgonen, 15-20 minuter som tar 15-20 sekunder att läsa, det får bli strunt för det mesta, och någon gång kanske något lite tänkvärt. Och det är himla roligt att trycka på Publicera och lägga ut inlägget när det är klart. Att några tycker det är nördigt bryr jag mig inte ett dugg om, och att Bloggen är död tror jag inte heller ett dugg på, tvärtom.

Och när jag ibland kollar så ser jag att gamla inlägg från förra året fortfarande blir lästa, och det är ju kul.

Jag fortsätter att skräpa ner på nätet månaden ut, då får jag med en kort fundering om min nästa Stockholm Marathon, och sen är jag riktig pensionär, och då har jag inte tid med sånt här tramsande längre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar