lördag 30 maj 2009

Stockhom Marathon 2009


Nu startar Stockholm Marathon 2009, och taktiken är klar.

Jag har varit lite för mesig förut, i år blir det andra tag. Jag tror inte dom är så märkvärdiga dom där som startar längre fram, så om jag bara hela tiden koncentrerar mig på den som är närmast framför mig och springer om honom/henne och sen tar nästa och nästa etc. så borde jag till slut komma rätt långt fram.

Jag kanske inte hinner om alla, men nog borde jag väl ta dom flesta med en sån taktik. Och att det blir nytt personligt rekord är självklart. Att jag inte tänkt så här förut.

Och behövs det så tänker jag öka farten lite grann på Västerbron. Där har många det segt på andra varvet, så man kan tjäna massor placeringar om man trycker på lite extra där.

Egentligen är det konstigt att jag har haft så mediokra resultat tidigare när jag är ett sånt taktiskt snille.

Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar