torsdag 28 maj 2009

Morgnarna är bäst


Regn ute. Och blåsigt. Alla ska till jobbet. Lämna på dagis. Fast i bilkön. Och klockan går alltför fort.

Det är då man uppriktigt uppskattar den här tiden After Work. Då tittar jag på Gomorron Sverige på TV så man blir lite uppdaterad och sen kan man i lugn och ro planera vad man ska göra under dan.

Idag var morgonprogrammet extra intressant, det ska bli långlubbning i Stockholm, och en veteran och en förstagångare fick lite frågor, båda kvinnor. Så sent som 1984 var det första gången kvinnor fick springa marathon i OS och nu i Stockholm är 4-5000 tjejer med. Det är bra för då måste man skärpa sig lite extra och se lite coolt avspänd ut på sista varvet. Som om nån skulle bry sig.

Annars blir nog dan lite stressig. Vi har garagestädning. Städar gör ett städbolag, men jag var tvungen att köra ut bilen redan klockan åtta. Och så ska jag hämta däcket med punktering som jag fått lagat. Och så kanske det blir ett sista joggingpass inför Stockholm Marathon på lördag om regnet ger sig. Få se om jag hinner allt det där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar