söndag 3 maj 2009

Jag kom att tänka på Anna Batra igår


Moderat riksdagskvinna gift med David Batra, och man tippade henne som handelsminister härom året minns jag, men så mycket mer vet jag inte om henne.

Mer än att hon tycker att Stockholmare är smartare än lantisar.

Nu hörde jag häromdan en, visserligen lite skämtsam, diskussion som gick ut på samma sak. För fridens skull höll jag mig utanför diskussionen. Om jag törs får jag väl lägga mig i lite mer om ämnet dyker upp en annan gång för som lantis måste jag ju hålla på mitt. Jag tror folk är rätt lika intelligenta eller dumma var dom än bor, resten är nog mest fördomar.

Och å andra sidan har väl vi lantisar också en del fördomar om dom som dväljs i fjollträsket också så det skulle kunna bli en rätt rolig diskussion. Om ämnet dyker upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar