fredag 29 maj 2009

Habla usted español?

Jag trodde vi skulle få sommarlov från spanskan. Men el maestro tyckte att vi behövde extraundervisning.

Ja, det har jag råkat ut för en gång tidigare när jag fick ta sommaren till hjälp för att läsa upp tyskan från BC till B?, det var inte direkt roligt.

Och nu blev visst hela gruppen underkänd för vi ska inställa oss hemma hos magistern på onsdag, miercoles. Och vi får inte prata ett ord svenska, och han verkar desperat för han lockar med un par de copas de vino som han tror ska göra det lättare för oss att släppa loss. Jag vet inte riktigt vad det betyder, men om det är vad jag tror så har det nog ingen positiv inverkan för att grammatiken ska bli bättre i alla fall. Vi får väl se.

Och inte nog med det. Jag erbjöd mig för en tid sen att hjälpa honom med datorn, och nu bjuder han mig på sydamerikansk almuerzo, lunch, en annan dag, också då med unas copas de vino. Hoppas han har datorn bra försäkrad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar