torsdag 7 maj 2009

På konstutställning på lasarettet

Äldre gentlemen erbjuds kontroll av stora kroppspulsådern. Det är rätt bra att den är felfri, och jag besiktigade min idag på morgonen och fick MVG, det var ju fint.

Men jag tog fel på tiden, kom nästan en halvtimme för tidigt, så jag roade mig med att kolla in all konst man har på väggarna speciellt i korridorerna runt entrén. Och där fanns många fina konstverk.

När det är ont om pengar är det alltför lätt att dra in på sånt, det hörde jag senast i förra veckan när en moderatpolitiker i Skåne, tror jag, tog det som exempel för att slippa höja den för M så förhatliga skatten. Men utan konst på väggarna blir det riktigt trist, och här fanns det en hel del fint att titta på.

Som tex det här tjusiga konstverket av Charlotte Grefberg, Västerås visst är det fint!

1 kommentar:

  1. Du är för söt. Visst har hon lyckats bra med denna väggbonad. Det tog henne ett halvt år att göra den.

    SvaraRadera