lördag 9 maj 2009

Visst är man mijövän

Ja, det är väl inte många som erkänner att dom inte är det.

Men alla kärnkraftskramare som Maud Olofsson och dom andra i alliansen är för mig lite mindre miljövänner även om det är bra när dom pratar koldioxid. Framför allt tycker jag det är trist att dom inte satsar mer på järnvägen.

Men jag har säkert fläckar jag också även om jag försöker spara el, källsortera, cykla osv. Och för 7-8 år sen gick jag på en nit.

Då skulle man av miljöskäl undvika tryckimpregnerat virke, och jag som försöker vara lite väl präktig för en extra prick i himlen använde förstås vanligt virke till uteplatsen. Nu är det dags att göra om uteplatsen lite, och då ser jag att på utsatta platser är virket helt murket, det hade ju inte varit om jag kört med tryckimpregnerat.

Så nu byter jag där det behövs till tryckimpregnerat. Det var så länge sen jag hörde nåt miljönegativt om tryckimpregnerat, så det är väl OK nu, antar jag.

1 kommentar:

  1. om du vill spara energi på ett enkelt sätt kan jag bara rekommendera denna www.uninel.com

    En liten detektor som håller koll på din elförbrukning!

    //L

    SvaraRadera