tisdag 29 december 2009

2010 - Nu vänder det!


Så spådde Mats Lindgren trendspanare på Kairos Future.

Hur duktig han är att spå om framtiden vet ju inte jag, men det lät ju bra att vi går mot en ny vår som sträcker sig ända framåt mitten av de här seklet. Så långt fram kanske inte jag behöver bry mig, men det är ju fint för barnbarna. Om några decennier kommer man att titta tillbaka och säga att 2010 vände det, sa han.

Grön teknologi i nya teknologiska vågen, politiken har länge varit på reträtt, nu tar den kontrollen igen och dagens 20-åringar har andra, nya värderingar än dom som nu är 30-40, det var några orsaker till att det vänder nu. Och jag hoppas att han menade att det vänder uppåt.

Men han tog lite väl lätt på ungdomsarbetslösheten, det beror på hur man räknar tyckte han.

Och inte sa han nåt om pensionärerna heller, vi har varit 00-talets förlorare hörde jag på annat ställe. Minus 7 % sa dom. Och 2010 börjar med sänkta pensioner, men det vore kul om det kunde vända lite för oss också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar