torsdag 3 december 2009

Autogiro suger

Jag försöker undvika det om det går. Jag gillar det inte. Jag tycker bättre om elektroniska fakturor på Internet och plocka med mina räkningar själv.

På gymmet har jag Autogiro för där var det billigare att betala med Autogiro än att betala hela årsavgiften direkt. Det fattar jag inte varför dom gjort så, men jag tjänade nån hundring på att betala månadsvis med Autogiro.

Och några Autogiro till har jag där dom inte har elektronisk faktura och där dom tjatat om Autogiro. Jag fick tom en fin present av en för att gå över till Autogiro. En mixerstav har jag för mig.

Det jag inte gillar är att man bara har en chans med Autogiro, det känns gammalmodigt. Fattas det bara en krona på kontot drar dom inget utan det blir påminnelse istället. Nu såg jag i helgen att det fattades 25 kronor på kontot, det kunde jag fixa över helgen i tid innan räkningen skulle betalas, men Autogiro märker inte sånt på helgen, så nu är jag på svarta listan bland andra syndare.

Autogiro sucks.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar