tisdag 8 december 2009

Det blir en kämpig vecka

Hur ska man hinna allt? Klimatkonferensen, toppmöte i EU, Nobelpriser. Det är så mycket som sänds direkt i TV, och jag vill gärna sitta med på alla möten. Intressant alltihopa men nu får jag nog prioritera.

Och så blir det väl TV från riksdan i morgon när dom ska prata dom nya omänskliga sjukförsäkringsreglerna hur det drabbar långtidssjuka. Den debatten får jag nog prioritera, jag tycker så synd om dom som blir drabbade.

På TV i morse hörde jag en rapport om hur skillnaden mellan dom som har och inte har bara ökar och ökar, och allt snabbare nu efter senaste valet.

Att jag som pensionär får betala 15-20.000 extra i skatt varje år är en sak, det har jag vant mig med, men hur dom långtidssjuka blir behandlade gör mig så himla förbenad, det kan jag aldrig acceptera, .

Jag går till gymmet och lyfter skrot. Det är det bästa man kan göra när man läst nyheterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar