onsdag 30 december 2009

Årets julklapp

Den utses varje år sen 1988 såg jag i häromdan. Och kollar jag listan så har jag skaffat det mesta.

Det jag inte har köpt nån gång är TV- o dataspel, elektroniska husdjur och pokerset, annars har jag köpt allt annat.

Aldrig som julklapp tror jag utan lite när som helst under året. Årets julklapp, spikmattan, köpte vi redan förra året vilket då uppmärksammades i en intressant artikel på just den här bloggen.

Men nu, som julklapp, köpte vi till sist den allra första Årets julklapp från 1988: En bakmaskin!

Vi har hört att dom är så väldigt mycket bättre nu än för 20 år sen, och det är så svårt att köpa gott matbröd i mataffärn. Vi har visserligen ett bra bageri helt nära, men det blir aldrig av att gå dit.

"APK, det bästa man kan få" sa en brödslogan när jag var liten. Men det var då det. Nu är det Örjans matbröd som ligger i topp.

1 kommentar:

  1. Men har ni invigt bakmaskinen då? Ser fram emot mer rapporter!

    SvaraRadera