tisdag 15 december 2009

Tack Tele2, jag tjänade ett par tusen!

Jag har haft lite problem med min Tele2-box till TV:n. När jag ska kolla Text-TV (och det gör jag kontinuerligt) så byter TV-n ibland kanal i stället. Eller justerar ljudet. Och ibland får man trycka 10 gånger innan nåt händer.

Lite irriterande speciellt som jag då alltid får sarkastiska kommentarer från Margareta som undrar varför jag inte klarar att trycka på rätt knapp. Och fjärrkontrollen försöker alltid jag lägga beslag på, det ger en viss makt att ha koll på den.

Men nu ringde jag Tele2 och tänkte att det kanske är dags att byta till en HD-box. Men det tyckte inte Tele2.

Och jag var egentligen inte så angelägen. HDTV har jag tänkt lugna mig med även om det inte är så farligt dyrt, men en knapp tusenlapp om året tar Tele2 plus minst 600 för boxen, det är ju pengar det också. Och bilden är ju så bra även utan HDTV.

Och det hedrar Tele2 att dom i första hand tyckte att jag skulle byta boxen så om några dar får jag en ny alldeles gratis. Det blir den tredje på 3-4 år.

Och i Stentorpet är jag inne på den andra Telia-boxen och den andra gateway-boxen, dom håller tydligen inte så många år, men det är ju fint att man byter gratis när dom krånglar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar