onsdag 23 december 2009

Dåliga batterier

Det är nog en favorit i repris, jag tror jag gnällt förut, men nu är det aktuellt igen: Ni som gör batterier skärp er!

Min mobil är nog bara ett halvår gammal. 400 timmar skulle telefonen klara - kanon! 2 veckor mellan laddningarna! Bara passningstid förstås men ändå.

Men nu drar den ur på mindre än 40 timmar, det är lite skillnad. Det kan man väl inte acceptera? Men bra att det blev julhelg.

Jag ska göra lite statistik över helgen så ska jag klaga efter nyår, jag kanske får ett nytt batteri? Eller en ny telefon till och med?

En prognos för det nya decenniet: När 10-talet är slut är batteriproblemen lösta. Ny teknik, laddningsfria evighetsbatterier. Man kan väl hoppas.

Men efter nyår letar jag fram garantibeviset och går och klagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar