fredag 11 december 2009

Banne mig trevligt att bo i centrum


Speciellt nu i jultider, det är lite fler folk som rör sig i centrum nu. Kvarteret Igor är samlingspunkten dit alla går.

Jag är nere på stan varje dag, ofta två gånger, ibland tre gånger. Och för det mesta ser jag inte en enda bekant.

Men nu på bara två dagar har jag träffat många bekanta från seniorföreningen, och en massa gamla arbetskamrater. Några säger bara ett "Hej", med andra stannar man och surrar med en stund.

Stisse blir alltid så glad när vi ses så vi surrade ganska länge, min namne Örjan var ute med några kompisar och hade lite bråttom, och det hade Carina och Ulla också. Nisses fru hade jag inte sett på länge men hon kände igen mig, det trodde jag inte.

Yngve hade slut på filmjölken, och Maria stötte vi på på restaurangen igår. Hon blir också så glad när vi ses och henne ser jag ibland i Sala också.

Sen var det några som jag glömt namnet på, det är ett åldersproblem. Men såna här dagar är det lite småstadskänsla och småtrevligt att bo i centrum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar