onsdag 2 december 2009

Att dom inte frågar mig


Så enkelt allt skulle bli då, åtminstone för mig.

Det är Coops Snabbkassor jag tänker på. Jag använde den idag, och idag förstod jag varför jag så ofta känt mig förvirrad innan jag kommit igång. Den första frågan man får innan man ens börjat är om man vill "Avsluta och betala", det är ju inte så smart. Hade dom frågat mig först hade det varit enklare att handla.

Det är några andra steg också i början som jag också tycker man borde göra mer logiska. Det är så bra att använda snabbkassan så det ska vara busbusenkelt att använda den, det får inte vara en gräddfil bara för datafolk. IKEA:s system är lite enklare, och jag ska ge Coop ett ändringsförslag så att der blir bättre också. Undrar om dom tar intryck av en gammal kund.

ICA på stan har också en sån snabbkassa såg jag häromdan, men då hade jag så bråttom så jag hann inte prova den.

Men imorgon testar jag ICA:s snabbkassa. Få de om dom kör med samma program. Då tipsar jag dom också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar