måndag 21 december 2009

Jag kikade på snöslungor idag


Jag klarar mig nog i år, men till nästa år ska jag ha en. Så nu måste jag kolla vad som finns.

Pricerunner har bara de allra dyraste varianterna. Skumt. Inte ska det väl behöva kosta 20000 kr?

Och i affärerna jag var i idag var det ingen som kunde nånting om snöslungor så jag får läsa på själv. Hur stark behöver den vara, vilka finesser är bra, enstegs - tvåstegs etc. Visst förstår jag att på stora byggmarknaden kan dom ofta inte ge riktigt bra råd, dom kan ju inte kunna allt om allt, men ska man handla för 10000 eller mer vill man ju ha nån som åtminstone ser kunnig ut.

Begagnat? Blocket? Tradera? En billig kinesisk eller en dyr svensk? Eller ska jag dra till med en som klarar hela området? Nja, jag måste nog läsa på lite mer först. Så köper jag när dom reas i april - det måste väl vara smart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar