onsdag 9 december 2009

Lidström på väg hem?


Det dröjer säkert, han är ju fortfarande bland NHL:s bästa, men han blir 40 till våren, dags för pension?

Han har i alla fall fått bygglov att bygga en liten stuga i Västerås. 708 kvadratmeter och en friggebod på 235. Så uppåt 1000 kvadratmeter får han att tumla runt i, men han har väl några ungar också antar jag. En fru också så utrymmet behövs nog.

Niklas Lidström är otroligt duktig och verkar trevlig också, hoppas han gör en insats för VIK Hockey när han lämnar Detroit och kommer hem, men det kan han väl inte ha något större intresse för. Det blir nog golf och fönsterputsning på stugan.

Vilka pengar det finns i sporten nu. Talanger ska tjäna bra men hur kan det bli míljarder? Visst är det märkligt? Och man kan undra om nån annan skulle få bygglov för ett strandpalats, ett monument. Blir nog debatt på insändarsidorna, men jag säger "Välkommen hem när huset är klart"

Själv fick jag avslag när jag ville öka 37 kvm till 62 kvm. Jag fick nöja mig med 48 kvm, men det är också mer i paritet med min finansiella ställning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar