onsdag 2 december 2009

Datakursen är slut



Aktiva seniorer i Västerås har en massa datakurser, och nu är grundkursen slut, nu får vi jullov.

Vi har hållit till hos Medborgarskolan i Västerås, och till våren blir det ännu bättre där, dom lyfter taket och bygger på en våning till, och en ny hiss har dom också kostat på sig.

Sex träffar har vi haft och Ulla och Bengt har hjälpt till på ett suveränt sätt. Tänk så bra att vi kan vara tre lärare!

Och våra elever har varit så flitiga och har t.o.m. gjort hemläxan ibland!

Gerd, Gertrud, Siv A, Siv M, Lennart, Birgitta, Berith – Bra jobbat! Hoppas ni haft lika kul som jag.

Men jag har glömt fråga mina elever en fråga som jag tar nu:

Vad tycker ni egentligen om det här med Data, IT, PC, Windows och sånt? Är det egentligen nåt att lära sig eller är det bara skräp? Blir det nån fortsättning?

7 kommentarer:

  1. Som lärjunge i databranchen har det varit mycket lärorikt.Lärarna har varit på hugget och hjälpt till så fort handen sträckts upp.Är glad att jag anmälde mig till kursen den har gett mig råg i ryggen att fortsätta
    förkovra mig.
    Samtidigt har jag fått bekanta mig med många trevliga damer.Det skall bli trevligt när man ses på stan i någon affär och ställa frågan hur läget är på datafronten.

    SvaraRadera
  2. jag har fått bra information och
    jag vill fortsätta i nästa kurs när den börjar.
    Tack för denna gång
    Hälsningar Birgitta

    SvaraRadera
  3. dET GÅR ÅT PIpsvängen

    SvaraRadera
  4. Hallå, hallå! Jag har redan anmält mig till en ny "grtundkurs i data" till våren

    SvaraRadera
  5. Det behövs fler kurser för att jag skall bli nöjd. En dator kommer
    jag att inhandla.
    Hälsning Gärd

    SvaraRadera
  6. Jag tror att alla behöver lite datakunskap för att hänga med .Men lätt är det inte.Hälsningar.

    SvaraRadera