söndag 20 december 2009

Hej mitt vinterland! Några funderingar

Riktigt skoj att skotta snö, och skönt när det bara är 4-5 minus. Men det blir nog en snöslunga till nästa vinter. Med Citroën tar jag mig lätt fram i djup snö, men alla våra gäster kör ju inte Citroën....

Änderna simmar i ån och kliver på isen där den frusen. Borde inte dom ha sökt sig nedåt öppna vatten - Stockholms Ström kanske? Men mina småfåglar går det ingen nöd på, dom kan bo kvar här hela vintern, dom har sin försörjning tryggad.

Klimatkonferensen gick åt pipan, hur ska det gå med jorden?

Och SAAB går i graven. Jag aldrig kört SAAB, men det är säkert en bra bil så det var ju synd. Men Trollhättan och folket överlever nog.

Reinfeldt stämplar ut som EU-ordförande, det tycker han nog är rätt skönt. Och deras dåliga opinionssiffror beror på dom själva: A-kassan, sjukförsäkringen och pensionärsskatten.

Och vi hade många tomtar i källaren, nu får dom lufta på sig några veckor. Men gran har vi inte plats för, det är lite synd. Vi får dansa runt ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar