söndag 10 mars 2013

En helg i stugan

Mitt i natta, sitter brandvakt. Eller rättare sagt vaknade till och var klarvaken, kan gärna sitta uppe en stund och elda i kaminen. Det är mörkt och kallt ute.

Hade ingen bra bok med hit till stugan så det får bli lite knappande på datorn istället. Mina Twitter-kompisar har lagt av och sover nu men det var bra fart på dom under Melodifestivalen. Ser i AB att tittarna rasar mot problemen att rösta. Jag vet inte riktigt hur man gör när man rasar, men lite röstningsproblem hade jag. Fick ringa 12 ggr innan min röst på Louise Hoffsten kom fram. Hoppas bara att det inte drogs 9.90 för varje gång jag inte kom fram också. Och Robin sjöng bra. Grattis!

Entita eller Talltita?
Och förresten, får jag betala för alla samtalen, även dom där jag inte kom fram, så det går ju i alla fall till välgörenhet så om jag får betala 12*9.90 extra så är det OK det också. Annars har jag redan tänkt på välgörenhet idag, eller igår förstås. Hade glömt köpa fågelfrö men tog en extra sväng ner till affärn för att köpa ut till mina små skyddslingar. Solrosfrön och jordnötter.

Den här då?





Det ska bli kallt i veckan så jag skulle behöva stanna kvar här och ge dom mat nu i veckan, det ska ju bli så kalla nätter. En ny lite krabat som jag aldrig sett dök upp vid fågelbordet idag, Entita eller Talltita, det är ju omöjligt att se skillnad på dom.

Nä, nu har jag kollat runt lite på nätet och skrivit några rader och börjar allt bli lite trött. Jag petar in några extra pinnar i brasan och drar täcket över huvudet, i morgon är en annan dag. En vandring i solen skulle vara skönt då.

1 kommentar:

  1. Du har ett gott hjärta du som klappar för fåglarna/ Eva W

    SvaraRadera