fredag 29 mars 2013

Skriva på mobilen

Långfredag. Det är alltid knepigt att få till några blogginlägg på helgerna med folk i stugan, men något lite ska det väl bli så jag inte spräcker #blogg100-sviten.



Det här inlägget skriver jag på mobilen, "kvar i sängen" som det hette en gång i ett radioprogram. Så det är nuförtiden. Ingen morgontidning här i stugan, men på mobilen har jag redan läst DN, AB och Vlt, kollat Twitter och Facebook, skrivit några kommentarer tilll Fb-vänner och läst några mail. Och så tittade jag in på banken lite osäker om jag betalade alla räkningar igår. Snart är det väl dags att gå upp och sätta på kaffet.


Tangentbordet på en mobil väl lite litet att skriva alltför mycket på, men funkar rätt OK. Det får väl bli några såna här korta funderingar över helgen. Som skrivträning på min Nokia Lumia 920, den för dagen bästa mobilen.

Men ett par saker fick jag inte till från mobilen, så en liten efterjustering från datorn fick det bli. Bilder var lite knepigt att få in t.ex.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar