tisdag 19 mars 2013

Vad blir det idag?

Ingen lucka i #blogg100-sviten, men vad ska man blogga om idag. Idétorka? Nja, man kan ju alltid kommentera vädret. Men det är för enkelt. Nya mobilen då? Återkommer. Jazzcabareten i kväll? Återkommer. Och då precis nu i samma sekund får jag ett SMS om lite nya prylar från Tele2. Var dom levererade till vårt postkontor? Då skulle jag kunna skriva lite om det när jag hämtat paketet. Nej, paketet var inte framme än, men väl på väg, vi har dom säkert i morgon! Hade alltså varit fint om dom kommit idag, men nu får det också stå på "återkommer"-listan. Inte ens det pågående projektet i Sala är moget än för en blogganalys. Vilka spännande ämnen som kommer att avhandlas här under våren..... Nagelbitare!

Nej, det får i stället bli ett konstaterande att nu har jag fått ett tidigt sommarlov. Vårens sista lektion på mina kurser hos Föreningen Aktiva Seniorer hade vi i måndags, nu är kalendern ren. Bara en kvällsföreläsning åt Medborgarskolan några veckor efter påsk återstår. Rätt skönt.

På senaste kursen hade jag min hittills äldsta deltagare, föreningens snickerihandledare Jörgen, 85 om någon månad! Hängde med riktigt bra och inte alls så knarrig som det låter att vara 80+. En dröm vore ju att vara så alert som han att man går på datakurser i den åldern! Jörgen leder fortfarande flera snickerikurser men tyckte väl att det var dags att komma igång med Facebook också.
     

   
Jörgens favorit vid hyvelbänken var en pigtittare som han var lite stolt över märkte jag när jag frågade. Och så svepaskar i olika storlekar som t.ex. den på bilden. Den fick jag i present av Jörgen, jag blev helt mållös.    
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar