måndag 4 mars 2013

Jag minns förr i tiden

Jag minns det som igår. Ja, det var faktiskt igår. Eller för en timme sen om jag ska vara noga, men det kommer att att kännas som "förr i tiden". Den gamla goda tiden när man stoppade i en sladd i sin mobil för att ladda den, det gör man ju inte nu för tiden.

Nä, nu kör jag med trådlös laddning. Trådlös, elektrisk laddning  in real life. Det är Finland som ligger i framkant med den tekniken och jag köpte just en laddarmanick på Elgiganten så nu ligger jag också i framkant.  
Nokia Lumia 920 laddar trådlöst

Min Nokia Lumia 920 som jag hämtade ut förra veckan har jag inte riktigt hunnit bli du och bror med, men ändå är jag riktigt nöjd den här lille finnen så här långt, det känns som kvalitet rakt igenom. Och Windows 8 kan jag ju sen tidigare även om den är annorlunda i mobilen än på datorn. 185 g tung är den bland de tyngre mobilerna, men jag är vältränad och klarar de 50 extra grammen utan större problem.

Jag ska recensera mobilen om ett par veckor när jag hunnit ta mig igenom det mesta. Och då måste jag väl fått över telefonnumret från Telia också så att jag samtidigt kan säga något om hur det fungerar att ringa med Tre. Telia har alltid fungerat bra, men det här med Tre kan bli några kronor billigare, jag får väl se om det var värt att byta mobiloperatör.

Men så länge jag inte fått klart med nummerbytet så får jag bära med mig båda mina mobiler. Både den gammalmodiga (som laddas med sladd) men som har mitt rätta nummer och min moderna som laddas trådlöst.                           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar