lördag 9 mars 2013

Inför Melodifestivalen

 Folk erkänner inte gärna att dom kollar Melodifestivalen, det syns när tidningar frågar folk på stan, det är lite skämmigt. Ändå visar tittarsiffrorna hos SVT rekordhöga siffror varje år - det går liksom inte riktigt ihop.

Danny Saucedo och Gina Dirawi.
Vi har ett resultat...

Men jag erkänner att gärna att jag tittar och här är mitt experttips inför kvällens final:

Ja, jag har inte hört alla låtar så en liten chansning är det, men Ulrik Munther är säkert en av kandidaterna till segern, hans låt var rätt OK, Tell the world I'm here. David Lindgren och YOHIO har jag inte hört men dom ska visst vara bra dom också, det står väl mellan dom tre.

...en himla schlager... hade passat mina
FB-vänner bättre
Dom där andra  grabbarna sjunger sånt som inte säger mig nånting och Sean Banan är väl med bara för barnens skull. Däremot skulle jag gärna rösta på Louise Hoffsten, bra låt med bra titel och en bra sångerska. Only the dead fish follow the stream.

Och Ravaillacz har en rätt kul text som rejält upprörde ett par av mina religiösa Facebook-vänner. "Usch och Fy"  skrev dom med massor av Usch-kommentarer från deras lika religiösa kamrater som samfällt förfasade sig men jag blev inte så upprörd av en svordom så här i en skämtsam text. Margareta och Annika stötte på Henrik Dorsin, textförfattaren, på stan i går, kan jag bara nämna så där i förbifarten. Vi lantisar har ju alltid ögonen öppna efter kändisar när vi är i Stockholm.

Ulrik, David, YOHIO, Louise, Ravaillacz är alltså mina favoriter men jag vet inget om dom andra, hur populära dom är och så där. Men det var lite trista låtar dom sjöng. Tycker en expert.

2 kommentarer:

  1. Nu testar jag får vi se om jag får till det.
    Ja "mello" har ju alla synpunkter på,även om man inte medger att man tittar. Det blir nog någon ung gosse som tar hem segern och dom är ju rätt ok i mina öron, men jag tycker "gubbarna" är festliga.
    Hej från mej/Eva W

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjusigt. Och när du skaffar ett Google-konto så använder du det, då kommenterar man under sitt namn. Ett G-konto är bra att ha t.ex. när du börjar blogga själv.

      Radera