söndag 3 mars 2013

Vilken sportdag! I TV.....

Är du inte intresserad av sport längre? brukar Margareta fråga ibland för jag ser absolut inte så mycket på TV-sport längre som jag gjorde förr. Det är helt enkelt för mycket sport för att man ens ska hinna välja ut russinen.

Viktiga fotbollsmatcher förstås, VM-finaler etc. Och höjdpunkterna i OS. Och Vasaloppet missar jag inte.

Satte klockan på väckning halv åtta idag men vaknade redan sex och låg och väntade på att få gå upp. Sen blev jag sittande hela förmiddan tills både damer och herrar gått i mål. Norskt i båda loppen var väl inte vad man hoppats på, men dom bästa vann så det var OK. Och spännande var det. Härligt väder, man blir lite sugen.

Johan Olsson med sin gulkmedalj.
Johan Olsson med sin guldmedalj
Efter de där fem timmarna stängde jag av TV:n och tog en joggingrunda, det var bra på många sätt. Motionen förstås, och jag slapp undan en del ångest med att se Johan Olsson kämpa på 5-milen. När jag kom hem var han redan loss, ledde med 30 sekunder och hade bara 6-7 kilometer kvar, vilken timing! Där kunde jag sätta mig i TV-soffan igen och mest njuta av upplösningen. Visserligen närmade sig Cologna men han var ju aldrig riktigt nära, Johan Olsson från Skultuna klarade guldet! Eftersnack och medaljutdelning tog väl några timmar till och så Sportnytt framåt kvällen då man fick se alla svenska medaljörer i Friidrotts-VM, sändningarna därifrån har jag inte kollat så mycket som jag borde ha gjort.

Och efter en sån här sportdag framför TV:n tror jag det dröjer länge innan Margareta undrar om mitt sportintresse igen. V.s.b.  

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar