torsdag 11 april 2013

Dåligt bemötande hos Euromaster och att få fingret

Idag blev jag inte imponerad
Vi behövde nya däck och beställde på webben hos Euromaster där man också kunde boka tid. Jag försökte först beställa på telefon, men tjejen jag pratade med var så osäker så hon tyckte att jag skulle beställa och boka själv på deras hemsida.

Det var en fin hemsida där man såg alla däck överskådligt, och jag bokade första lediga tid, idag kl 14.15, fem dagar efter bokningen så att däcken säkert är levererade står det på deras hemsida.

Hos Euromaster idag undrade jag i kassan om jag skulle köra in bilen i hallen själv eller lämna nycklarna. Jag tänkte ta en promenad på en timme eller så medan bilen fick på sig sina nya sommardäck.  "Har du bokat på webben? Då vet jag inte om däcken har kommit och vi har inte tid nu!!!"  Tom jag blir störtförbannad för ett sånt bemötande, vad gör man? Jag försökte stå på mig förstås men det skulle inte gå nu, jag fick lämna däcken och komma tillbaka i morgon! Och montering var det inte tal om, jag får hämta däcken för att skifta själv! Kommer jag att handla fler gånger på Euromaster?

En glad smiley är bättre!
Rätt irriterad och slokörad åker jag hemåt och kommer till en korsning där jag stannar till en halv sekund fast det är klart att svänga, inga bilar i vägen. Under den halva sekund passar föraren i bilen bakom på att tuta åt mig. Så jag svänger ut till höger och blinkar direkt för att lägga mig i vänstra filen och ser att bilen bakom tänkt köra om men han svänger snabbt tillbaka och kör om på högra sidan samtidigt som han pekar med långfingret. Blev han sur på mig eller skulle han bara peta sig i näsan? Jo jag förstår, jag stal en halv sekund från honom. En Volvo, OBO846. Med en förare som nog snart har magsår.

Den här eftermiddan blev inte som jag tänkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar